Sunday 13 May 2012

Happy Mothers Day.

Assalamualaikum w.b.t seperti yang kita tahu hari niey merupakan hari ibu.. Actually aku ada terbaca sedikit info berkaitan hari ibu nee..Yang aku dengar ia haram di sambut oleh umat islam.. Mahu tahu sebab kenapa..Menurut Ustaz Azhar Idrus Hari Ibu merupakan Hari Mother Chruch atau Ibu Gereja Kristian..Ermm kesahihan nyaa niey aku sendiri pun tidak tahu.. Tapii bagi aku hari2x pun hari ibu..Hari2x pun kita patut sayang ibu..Kan ?? Cuba kamu semua fikir selama sembilan bulan ibu kandungkan kitaa..Tidak terbayang bertapa peritnyaa pengorbanan beliau..So, tidak salah kan kalau kita semua patut mnyambut hari ibu hari2x jika di bandingkan pengorbanannyaa selama ini..Aku sedih hari niey.. bangun pagi2x jak aku lupa tuk wish sama mama ku..Aku sendiri lupaa..N tengok2x adik ku bangun jak trus pergii cium mama ku n wish hari ibu.. Kemudian datang seorang lagii adik ku datang dengan membawa kad ucapan..even dia baru 8tahun,,dia berusaha buat kad tu..Huhu Dalam kad tu ada lirik2x laguu..Aku amati betul2x rupa2xnyaa lagu Maher Zain.. Number One For Me tajuknyaa..Kretif laa aliya nee..Heheh Thumbs up sayangg. :) Punyaa sedih aku.. apalagii aku pun wish laa dekat mama ku.. Aku kata selamat hari ibu mak.. Macam begitu jak.. Then aku tanyaa tidak jalan ka ari nee mak,kan hari ibu..Hehe Actually di sini i just want say that i love her so much..Aku bersyukur dilahirkan di rahim mamaku ini..Di besarkan oleh beliau..Even waktu aku kecik2x dulu aku di jaga oleh nenek ku..Sehingga la umur ku 14 tahun baru aku sebumbung ngan mama ku..So tahun nee umur ku sudah mencecah 18 tahun so..mahu masuk 4 tahun lebih la kami sama2x..Aku bersyukur di kurniakan mama begini..Tidak suka marah n kekdang beliau suka mengiakan sejaa apa kami buat..Terbukti bila aku bercouple mama ku diam2x sejaa..Hallo.. diam2x tidak bererti dia suka anaknyaa n mendorong anaknyaa untuk berbuat maksiat tapii kalau aku tanya mama ku kenapa dia tidak marah aku bercouple dengan ringkas dia cakap 'Mama pun pernah muda macam kau eyna'..Niey lah hebatnyaa mempunyai ibu macam diaa..Actually dia tidak banyak kongkong aku,,cuma kekdang sikap aku buat dia marah laa.. Paling dia tidak sukaa ialah aku kaut membebel adik2x ku,,Walauapapun yang terjadii aku tidak akan lupakan dia..InsyaAllah n aku harap aku akan menjadi anaknyaa yang berjayaa..Aminnn Bukan setakat berjaya malah menjadii anak yang solehah dan akan membangakan beliau kelak..Aminn
YOU ARE NUMBER ONE FOR ME MOM..N ALWAYS BE.. I LOVE YOU NURHAINI BINTI BEDULALLI.. Moga sihat2x selalu n tabah melayani kerenah anak2x mu inii.. Muahhhhh

No comments:

Post a Comment